Tesla op hol door bedieningsfout

Tesla op hol door bedieningsfout.

Dit soort teksten trekken mijn aandacht. Altijd intersant als er iets op hol slaat. Meestal raken er dan dingen of personen beschadigd. Best ernstig niet? En dat moet toch niet mogelijk zijn. Maar de werkelijkheid is anders. Dagelijks vallen er over heel de wereld gewonden en doden in het verkeer. Soms in de krant, soms in het nieuws. Maar je raakt er aardig aan gewend. Maar nu is er iets heel vreemds aan de hand. Afgelopen ongeluk in Wormerveer gelukkig alleen licht gewonden. Maar normaal zie je dan het hele ongeval beschreven in het nieuws. Maar in dit geval was er een Tesla bij betrokken. Blijkbaar moet dan de merknaam erbij verteld worden. In ander berichten zie je dit nooit. Oké, je kan dan vaak wel op de foto’s zien welke merken erbij betrokken zijn. Maar je leest nooit “ BMW betrokken bij ongeluk, en heeft een Toyota geramd. De Bataafse fiets is krom, en de Hema jas is gescheurd. En dan de eerste berichtgeving die op de facebook pagina van de politie nog steeds niet is aangepast. “Tesla slaat op hol zonder bestuurder.” Nou heb ik zo’n ding besteld, dus dit trekt mijn aandacht. Als er enige kans bestaat dat deze vanzelf gaat rijden bestel ik hem vandaag nog af. Waarschijnlijk een technische storing. Ho stop, ik ga hem nu afbestellen. Ten alle tijden wil je dat niet natuurlijk. We lezen uren later op andere nieuws media dat er wel een persoon in de auto aanwezig was. Ik had nog net niet geklikt op afbestellen. Pffff. Aha, een persoon in de auto. Nu weet ik uit ervaring dat er dan waarschijnlijk wat anders aan de hand geweest is. Nog wat later blijkt dat deze tesla helemaal geen mogelijkheid heeft om zelf te rijden. En Tesla hoofdbureau kan meekijken in het computer systeem van de auto wat er allemaal gebeurd is. Uiteindelijk is het een bedieningsfout. Om niet al teveel voor joker te staan is het een bedieningsfout. Nu even in gewone taal. Er zitten twee pendalen in die te bedienen zijn als de auto is opgestart. De ene is “gas” oftewel het versnelling pedaal. En de andere is de rem. Als je nu deze omwisselt heb je een probleem. Maar dat heb je ook met elke andere auto met automaat.

Dan de foto’s bij berichten. De ene nieuwsmedia plakt gewoon een willekeurige plaatje Tesla op hun site. Terwijl er andere zijn die een volledig wrak van een Amerikaanse site “lenen” om het nog erger te laten lijken. En ja er was in Amerika een Tesla die op de automaat stond, en overreden werd door een vrachtwagen. Maar deze kwam van achter zijdelings aangereden en reed over de net optrekkende Tesla heen. Daar doe je dan niet veel meer aan. Kijk, als de Tesla verticaal kon opstijgen was dit waarschijnlijk gebeurd. Tesla heeft een automatisch systeem om ongelukken te voorkomen. Het is jammer dat deze berichten niet in het nieuws komen. In Amerika komen elk jaar een stuk of vijftig amerikanen om het leven door vergiftiging van hun eigen motor. Hoe? Ze gaan in hun auto zitten die door sneeuw en ijs bedekt is. Starten de motor, en in sommige gevallen trekken de uitlaatgassen naar de aanzuig-kanalen van het lucht systeem. En slapen langzaam in om niet meer wakker te worden. Je hoort er niets over. Maar dit is nu eenmaal een geaccepteerd gegeven. Je kijkt er niet meer van op. Ten slotte wat filmpjes van Tesla’s die ongelukken voorkomen. Geheel automatisch.

https://youtu.be/RjGe0GiiFzw

About The Author

Martin van Gijn

Other posts by

Author his web sitehttp://martinvangijn.nl

16

03 2018

Your Comment