Plaszak in de trein

Plaszak in de trein

Net als je denkt dat je alles al hebt gehoord, lees je dit in de krant. Ik was nog geneigd om het in twijfel te trekken. Maar diep in mij wist ik eigenlijk al pijnlijk dat dit nog echt waar was ook. Dat mensen hier echt over nagedacht hebben! Kijk fantaseren mag natuurlijk, niets mis mee. Maar je moet wel weten dat sommigen fantasieën beter in je hoofd kunnen blijven hangen. Diep opgeborgen in die grijze massa. Veilig voor anderen, en vooral voor jezelf. Maar dat iemand dit echt op papier durft te zetten. Dat er daadwerkelijk straks een doosje met deze zakken in de trein zal staan. Nee, dit had ik echt niet voor mogelijk gehouden. Het is voor noodgevallen wordt dan gezegd. Dank je de koekoek. Als ik ineens een zeer grote aandrang krijg. Dan is dit duidelijk een noodgeval. Als ik ergens stiekem in een hoekje moet gaan staan. En dan mijn behoefte moet doen. Allemachtig, in welke eeuw leven wij? En ik kan het dus niet helpen op dit moment mijn fantasie op de vrije loop te laten gaan. Het is net alsof ik dus nodig moet, en ik sta met een plas-zak aan mijn slangetje. Maar waarom niet een stap verder? Maak in elke stoel in de trein een gat met deksel. Schaf direct speciale trein kleding aan. Ik bedoel een broek met klepje van achteren. Koot en de Bie wisten ook al dat dit een ideale oplossing is. De broek kan aan blijven, en alleen het klepje hoeft los. Moet je nog plassen ook (als man zijnde) frommel je geslacht er ook bij. Niemand behoeft de coupé uit, en je kunt gewoon doorgaan met je gesprek. Af en toe moeilijk kijken, of een verbaasd gezicht. En je kan er de hele rit over doen. Nee, weet je wat ook nog kan. Een speciaal chemisch toilet op wieltjes.

Het kan in één moeite door. Mag ik uw kaartje zien? En heeft u hoge nood? Neemt u even plaats op mijn rijdende potje. Ik heb hem helemaal in beeld. Een soort dweil wagentje, met daarop het chemisch wonder. Compleet met leuningen, toilet papier houder, en dat kleine knopje aan de zijkant om door te trekken. Achter het potje tornt een stang omhoog die een meter hoger een soort douche gordijn bevat. Voor de privacy kan deze dan netjes worden dichtgeschoven. Voor meer privacy kan de persoon compleet met karretje naar de conducteurs vertrekken worden gereden. Of als de stank niet meer te harden is natuurlijk. Je moet er natuurlijk niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als de trein abrupt tot stilstand komt. Lijkt me een hele aparte belevenis als je uiteindelijk tot stilstand bent gekomen. Helemaal blauw van het spoelmiddel. Half omwikkeld met toilet papier, dat als een nonchalant sjaaltje om je nek zit. Smurfen vreugd. Met een toetje op je kop van het vorige avond eten. Maar terug naar de zakken. Duidelijk, voor de man best te doen. Je kan er zelfs nog een elastiekje om doen. En zo kan je heel de trein door stappen. De bestaande zakjes zijn transparant. Maar waarom niet in vrolijke designs? Blauw met ballen. De smurfen look. Wit met bruine strepen. De zogenaamde zebra look. En wat dacht u van de python look. Compleet met gespleten tongetje.
Maar voor de vrouwen, sorry hoor. Maar de hebben niets om aan te hangen. Om zo’n elastiek om je schouders te krijgen lijkt me niets. Je zou nog kunnen denken aan plak strips. Maar dan moeten de vrouwen daar wel op voorbereid zijn. Bedoel, het zal toch een ijzige kreet geven als het zakje los moet. Het scheelt natuurlijk wel weer een bezoekje aan de speciale schoonheid salon. Nee hoor, stuur deze zakjes maar richting het management van de NS en Pro rail. Voor hun is het veel gemakkelijker. Onder het bureau zie je toch niets. Scheelt enorm veel tijd. Kun je gewoon acht uur doorwerken. Om nog meer van deze geweldige oplossingen te bedenken. Maar het is niet moeilijk. Gewoon een vierkant hokje in de trein. Met een deur die op slot kan. Mooie RVS pot erin. En onder deze pot een redelijke tank met afsluiter. Eind van de dag boven het riool parkeren. Klep open, en klaar. Zo, was dit zo moeilijk?

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

About The Author

Martin van Gijn

Other posts by

Author his web sitehttp://martinvangijn.nl

07

10 2011

Your Comment