Waterstof generator deel 6

Waterstof generator deel 6

Eindelijk weer naar huis, en mijn test afmaken. Zoals je in de vorige verslagen hebt kunnen lezen was ik overgestapt op potas. Voor degene die nu denken waar gaat dit over? Lees deel één tot en met deel vijf. Of lees gewoon verder en kijk of je er iets van kan volgen. Even terug voor vertrek. Als elektrolyt was ik overgestapt op potas. Maar had als bijeffect schuim. Ik vertelde al dat ik uiteindelijk bij de kooi karper winkel terecht gekomen was voor het antischuim middel. Dit leek in eerste instantie goed te werken. Totdat het twee dagen oud was. Dan schuimde het vrolijk door. Nog bezig geweest met filter materiaal, maar voldeed ook niet. Toen ik op één rit alle water kwijt was moest het anders. Alles weer leeg laten lopen, en schoongemaakt. Dan maar over op bakpoeder. Calcium carbonaat voor de kenners. Dit blijkt toch nu, in combinatie met de ampère regelaar goed te werken. Zit er al weer drie weken in, en geen schuim. Gasproductie is goed bij vijfentwintig ampère. Meer kan niet, want dan wordt het te warm. En m’n relais gaat maar tot dertig ampère. Dus als ik meer wil produceren zal ik het moeten koelen, en een sterker relais moeten inbouwen. Maar goed, de test. Ik heb aardig doorgereden deze keer. Vakantie tijd, en geen files. Honderd dertig kon dus best. Tien procent is dertien, dus de foutmarge valt onder de honderdtwintig. “Ken njet”, om geen bekeuring te krijgen.  Op driehonderdvijftig kilometer honderdvijftig milliliter aan gedemineraliseerd water moeten bijvullen. En het verbruik? Één op achttien. Niet de vijfentwintig die ik hoopte, maar dat is misschien te veel gevraagd met deze snelheid. Ik denk dat als ik mij aan de honderd kilometer houdt dit wel degelijk tot de mogelijkheden behoort. Voorlopig ben ik best tevreden. Alles werkt nu stabiel, en de ampère’s zijn goed in de hand te houden. Het water blijft wonderbaarlijk schoon. Ik zou alleen nog willen weten hoe schoon mijn uitlaatgassen zijn? Dit komt pas in het najaar bij de “grote” beurt. Ben benieuwd hoe de monteur het zal vinden. Van tevoren inlichten lijkt me een goeie. Want ik zie de politie en brandweer al voor de garage staan.
Trouwens, het filmpje dat ik op YouTube had staan was op zekere dag opeens weg. Nu had ik al gelezen dat sommige maatschappijen al dit gebeuren niet leuk vinden. Maar het leek mij sterk overtrokken. De reden was dat ik muziek van Pink Floyd er onder had staan. Een heel klein stukje maar, nog geen minuut. Maar ik had de muziek rechten geschonden! Muziek van dertig jaar oud pfft. Maar ik had het binnen twee uur in de gaten. Muziek aangepast, en daar was het weer. Als iemand een eigen gespeeld stukje Pink Floyd kan opsturen. Heel graag!
Conclusie tot nu toe:
Om dit allemaal zelf te maken was voor mij wel te doen. Maar nu ligt mijn vak deze kant op. En je zult toch echt wat technisch inzicht moeten hebben om alles te kunnen volbrengen. Je kunt natuurlijk een complete set bestellen. Maar dit komt dan wel al snel op vijfhonderd Euro. Ik was klaar voor tweehonderd Euro. En natuurlijk veel plezier om alles uit te vinden. Zodra er nieuws zal het hier weer staan. Volgende zal het garage bezoek zijn.


Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

About The Author

Martin van Gijn

Other posts by

Author his web sitehttp://martinvangijn.nl

16

08 2011

3 Comments Add Yours ↓

The upper is the most recent comment

  1. karst #
    1

    http://youtu.be/MRhjKmS6k4c
    http://youtu.be/xDHEtwfR6Ao
    leuk maar verrassend anders

    =============
    Ja inderdaad. Dat ik daar zelf nog niet op gekomen was.
    Maar bedankt!

  2. Robin Zwanenburg #
    2

    Hallo Martin

    Ik heb uw filmpje bekeken en ik ben zelf toch benieuwd of het bij mijn ook kan.
    ik heb zelf een citroen xantia 2.0i nu gebruikt hij 1 op 10/11 nu wil ik proberen ook wat te besparen.
    ik zag op internet en kit staan voor 180 euro bij hho-plus.com en bij maxxlube.com weet jij zo of dit wat is.
    en of er een garage is die het wil installeren. ik ben zelf wel handig maar de elektronica van de cat sensors ben ik wat voorzichtiger mee. heeft u tips. waar is hier mee terecht kan.

    groetjes Robin

  • 3

    Ik heb geen ervaring met deze set. Maar het is niet echt moeilijk allemaal. Maar als je hulp kan krijgen van een monteur uit de garage is dit natuurlijk meegenomen. Sommige zijn enthousiast, maar laatst had ik een knorrepot die het geen bal interesseerde. Want ik was er even bij gebleven met de meeting CO2 uitstoot. Ach, gewoon vragen. Als je verteld dat het bespaard zijn er vaak meer geïnteresseerden.


1Trackbacks/Pingbacks

  1. MartinvanGijn.nl » Blog Archive » Waterstof en de Toyota Yaris deel 8 10 03 12

Your Comment