De waterstof generator

De waterstof generator

Zoals belooft, meer informatie van de Toyota Yaris Hybride. Dacht het wel, ik zet elektrische energie om in waterstof en zuurstof gas. En deze komen ten goede van de motor. Het bakpoeder als toevoeging aan het water is van de baan. Hier in Nederland alleen te koop in van die kleine zakjes. En zit dan vol toevoegingen zoals maïs zetmeel. Dit geeft een leuk effect op de alcohol die ik nu nog steeds nog noodgedwongen moet toevoegen wegens het gebrek aan lente. Grote klonten blokkeren m’n pijpjes. Het lijkt wel slush puppy. Niet fijn. Even een proef gedaan met wijnsteenzuur, en citroenzuur. Beide werken prima. Aangezien het wijnsteenzuur wat minder corrosief is gebruik ik dat. Twee theelepels op een liter is genoeg. Ook de toevoeging van alcohol is geen probleem. Mooi, dit lijkt dus goed te werken. 13 Ampère trekt het geheel nu. Met een accuspanning van 27 Volt is dit dan zo’n 350 Watt. Niet slecht, de bubbels vliegen er uit. Het lijkt wel een aquarium pomp, maar dan met gas. We gaan weer proefrijden. Zie het filmpje.

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

About The Author

Martin van Gijn

Other posts by

Author his web sitehttp://martinvangijn.nl

06

03 2011

6 Comments Add Yours ↓

The upper is the most recent comment

  1. ed #
    1

    wat is er aan dat bakpoeder mis dan???
    is toch mooi toch, goedkoop rijden en af en toe een maiskolf achter uit je uitlaatpijp telen
    dus ook nog gratis groente op tafel

    maar als ik het goed begrijp heb je nu binnenkort zuurkool uit je uitlaat groeien.
    ===
    Nee, het is wijnsteenzuur. Dus het zullen trossen druiven worden……
    Martin

  2. ed #
    2

    HHmmmm….
    druiven….
    dus dat is weer biogas en daar kun je weer op rijden

    eureka het cirkeltje is rond, vanaf morgen kan het midden oosten de boom in, geen olie meer nodig

  3. Raymond #
    3

    Hallo Martin

    Ik ben al jaren bezig me waterstofgas of te wel Hydrogen om dat ik mijn bijdragen wil leveren aan het milieu

    Ik maak generatoren van het concept van Stan Meyer om dat een Wet Cell me meer aanspreekt dan een Dry Cell

    Waarom weet ik zelf niet maar ik denk dat het met drukopbouw te maken heeft ik de angst dat bij een Dry Cell de pakking ertussenuit geperst wordt

    Maar goed mijn verhaal ik heb een ford bronco die ik 100% op waterstofgas heb lopen moet nog wel starten op benzine maar daar wordt aan gewerkt.

    Mijn vraag is het in Nederland wel toe gestaan om op waterstofgas ( of als bij product )te rijden

    Graag zou ik van u willen horen

    Mail adres :

    raymondkeppel-@hotmail.com

    Met vriendelijke groet,

    R. Keppel

  4. 4

    Ik neem aan dat je op een of andere manier de waterstof ter plekke maakt. Als je het opslaat in een tank moet je denk voldoen aan de normale gastank wetten. Maar ik denk het zelfs nog zo is dat je geen wegenbelasting behoeft te betalen. Maar dan moet je dit wel aanvragen bij de dienst belasting wegverkeer. En als je volledig op waterstof rijd vindt ik dit wel bijzonder. Dus graag foto’s filmpje enz. Kan hier worden geplaatst als je het leuk vindt.

  5. Rene #
    5

    Hallo even een vraag hoe houden jullie het water schoon dus vrij van die vieze bruine drap?
    Groetjes Rene

  • 6

    Nou niet. In de loop van tijd krijg je altijd wat aanslag. Het is niet anders. Door alleen maar RVS te gebruiken scheelt wel uiteraard. En als je het super schoon wilt houden moet je eigenlijk titanium platen gebruiken. Die zijn zeer corrosie bestendig, en blijft het schoon. Ze zijn nog redelijk te betalen ook trouwens. Als je het zelf maakt uiteraard. Je kunt online platen bestellen van verschillende grootte en kwaliteit. Voor zo’n 100 euro heb je het al thuis staan. http://www.titaantrade.nl/webshop?plaatmateriaal
    Dus dit zou eigenlijk de beste oplossing zijn.


1Trackbacks/Pingbacks

  1. MartinvanGijn.nl » Blog Archive » Waterstof en de Toyota Yaris deel 8 25 04 12

Your Comment